PROMOTION FACE MASK ! HAND SANITIZER ! THERMOMETER WITH MDA !
BELI ONLINE JER ! PERCUMA PENGHANTARAN POS LAJU ! COUPON CODE : FREEPOS
7 CARA ATASI RAMBUT GUGUR DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

 Assalamulaikum, dan salam sejahtera semua pelangan PERMATA HERBA, yang kami hormati hari ini saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang cara atasi rambut gugur dengan cepat dan berkesan, Dan saya pasti ramai yang diluar sana mengalami masalah rambut gugur dan hari ini saya akan berkongsikan dengan anda semua. 

 

 

Anda hadapi masalah rambut gugur? semakin hari semakin banyak rambut gugur. Kalau sapu / vacum rumah, banyaknya rambut berguguran dilantai ye? Risau lama-lama nanti jadi botak ? 

 

Dengan ini saya ingin berkongsi kan cara atasi rambut gugur ialah :

 

1- JANGAN KERAP SIKAT RAMBUT

 

 

 

 

Rambut yang panjang terurai dan bermaya hendaklah dijaga rapi. Namun, jangan salah akan menyebabkan rambut senang gugur. Bukan nak kata tak boleh tapi ada caranya.

 

Cara yang betul sikat rambut adalah dengan menggengam rambut di bahagian tengah, sikat bahagian hujung dulu, sikat perlahan bahagian yang kusut / tersimpul. kemudian baru bahagian kulit kepala.

 

Anda dinasihatkan untuk gunakan sikat yang bergigi jarang sebab sikat yang bergigi jarang sebab sikat yang bergigi rapat ni sangat memberi tekanan semasa menyikat rambut. Sebab tula rambut senang gugur.

 

2- IKAT RAMBUT LONGGAR

 

 


 

 

 Kalau dah rambut panjang mesti rasa panas, so kita akan ikat rambut. ingat, Jangan ikat rambut terlalu ketat dan jarakkan getah  ikatan dengan kulit kepala sebab ia akan menyebabkan bahagian akar rambut lemah. 

 

Tips mencari getah rambut yang baik adalah yang diperbuat dengan fabrik sebab ia lembut di rambut. ingat, jangan sesekali guna rubben band atau getah tempe sebab ia sangat kesat dan kalau pakai untuk ikat rambut memang rambut akan tertarik sama.

 

3- TAMBAH PROTEIN DALAM DIET & MINUM AIR KOSONG YANG MENCUKUPI

 

 


Seperti tulang, rambut juga memerlukan protein yang mencukupi untuk tumbuh dengan lebat, segar dan bermaya. rambut yang cukup protein akan tumbuh dengan lebat bersinar dan juga tidak rosak.

 

Anda digalakkan untuk mengambil makanan yang kaya dengan sumber protein seperti kacang soya, daging, brokoli dll. makanan yang mengandungi sumber protein seperti  B - 12 sangat baik untuk pertumbuhan dan kuatkan rambut.

 

Selain itu, hidrasi yang cukup membantu rambut anda kuat dan  bermaya. minum air sekurang-kurangnya 2 liter sehari untuk menggalakkan pertumbuhan rambut.

 

4- STOP HAIRDYER

 

 

 


 

Perkara yang sangat digemari kebanyakkan wanita. Guna hairdryer untuk cepat keringkan rambut. Namun, padahnya menyebabkan rambut senang gugur.

 

Hairdyer mendedahkn haba panas pada rambut akan menyebabkan akar rambut lemah mudah mematahkan rambut. kalau tak rushing nak keluar tu, Biar saja rambut kering secara natural dengan udara.

 

5- STOP WARNAKAN RAMBUT

 


 

Tahu atau tidak pewarna rambut sangat tidak baik pada rambut anda. pewarna rambut mengandungi bahan kimia yang kuat untuk melunturkan warna rambut  ('' bleaching ''). Bahan kimia yang diletakkan dirambut itu akan menyerap ke helaian rambut dan akar justera itu melemahkan kekuatan akar rambut anda.

 

6- TERAPI RAMBUT DENGAN MINYAK

 

 

 

Untuk menambah kekuatan pada akar rambut, anda kenalah juga rajin sapukan minyak dirambut. Ambil 5 atau 7 ( bergantung pada panjang dan lebat rambut )  titik minyak natural dan sapukan diseluruh bahagian kepala. jangan letak minyak banyak sangat, berkilat dahi nanti. 

 

Antara minyak natural yang disarankan seperti minyak lavender, minyak argan, minyak kelapa dara atau minyak zaitun.

 

7- JANGAN KERAP CUCI RAMBUT 

 

 

Jangan selalu cuci rambut. sebab apa ? syampu rambut terutama yang banyak bahan kimia tidak elok dan akan keringkan rambut dan kulit kepala. Syampu akan menarik keluar minyak semulajadi yang dihasilkan oleh kulit kepala.

 

 

Anda disarankan untuk cuci rambut selang 2-3 hari

 

Dan hari ini saya ingin kosingkan satu produk yang berkesan untuk anda yang diluar sana mencuba, produk itu ialah .permataherba.com/tropica-bioherbs-krim-rambut-anti-gugur-mutiara?search=Tropica%20Bioherbs%20Krim%20Rambut%20Anti%20Gugur%20Kelapa%20Dara%20Mutiara dan anda  boleh tekan link yang saya berikan itu, seterusnya anda boleh mencuba sendiri keberkesanan, dan anda boleh dapat kan produk ini di cawangan-cawangan, website permata herba dan anda boleh dapatkan bermacam - macam lagi produk di permata herba.

 

 

 

 

KEBAIKKAN

* MENCEGAH KEGUGURAN RAMBUT.

*MENGGALAKKAN PERTUMBUHAN RAMBUT BARU.

*MENHILANGKAN GATAL DAN KELEMUMUR.

*MENYIHATKAN KULIT KEPALA.

*MEMBUANG RASA PANAS DALAM KEPALA.

 

 

CARA GUNA :

1- Pakai krim mutiara pada waktu siang setiap hari. Gosok dan urut kulit kepala perlahan-lahan selama 5 minit bagi berlaku penyerapan herba pada kulit. (Disyor menggunakan serum anti gugur / krim ginseng pada waktu malam ).

 

 

SELAMAT MENCUBA UNTUK MENDAPATKAN KULIT KEPALA DAN RAMBUT YANG SIHAT TANPA ADA KEGUGURAN